pytania odnosnie wymiany rozrządu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • magik85r
    Classic
    • 2011
    • 13

    pytania odnosnie wymiany rozrządu

    Zamieszczone przez Garret
    matej, miałeś bardzo mocna serię... może dlatego przyrost taki słaby.. niemniej jednak efekt zmian nie powala oględnie mówiąc.. parametry, przebieg - słabo widzę sens płacenia za taką modyfikację :| To wykres na inercji, na obciążeniówce mocy by wypluło trochę więcej, kosztem momentu
    Pomijając to czy program jest ok, czy nie, chociaż w 15 minut nie da się zrobić dobrego programu

    To auto powinno być zlogowane na drodze i zmierzone ponownie 4-5 razy, jeśli za każdym razem występowałyby duże różnice w przebiegu momentu na wykresie, to auto nie powinno być w ogóle poddane tuningowi
  • deviltomek
    Ambiente
    • 2010
    • 246

    #2
    pytania odnosnie wymiany rozrządu

    Witam!
    kupiłem właśnie rozrząd do mojego silnika i jak tylko sie uporam z usterkami i auto bedzie na chodzie biore sie za wymiane rozrządu i mam kilka pytań:

    1. czy przy silniku 1,6 AEE (98r) do wymiany rozrządu (kompletnego) trzeba zdejmować lub popuszczać ŁAPE silnika przy rozrządnie? na oko jakos wyglada tak jak by przeszkadzała.

    2. kupiłem pasek firmy contitech, napinacz ruville, pompę hepu- nadają sie te tajle ? czy szkoda zachodu lepiej kupić orginały?

    3. jesli moge prosić bardzo o opis mniej wiecej jak sie wziąść za wymiane tego rozrządu żeby nie potrzebnie nie porozbierać pół auta (tzn. może są jakieś knify) i czy pod pompę wody trzeba dawać klej czy wystarczy ten oring ( w oplach z tego co pamietam dawało sie klej)

    Komentarz

    • krzychaugust
      Drive
      • 2008
      • 40

      #3
      Cześć!
      Do wymiany paska musisz odkręcić łapę silnika i przełożyć pasek.
      Pasek i napinacz taki sam jak ja założyłem ,pompy nie pamiętam.
      Mam instrukcję w pdf ale nie wiem jak załączyć plik!
      Pod pompę sam oring.
      Znalazłem link do strony trochę długi ale działa http://docs.google.com/viewer?a=v&q=...NFd80_6mfNm_Aw

      Komentarz

      • robekcool
        RS
        • 2009
        • 2041
        • Octavia II (1Z3)
        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        1. przyjrzyj się dokładnie
        2. pasek i rolka o.k., pompę zalożyłbym lepszą, np. skf
        3. oring starczy
        skoro pytasz o takie rzeczy, może jedź do warsztatu :shock:
        www.k-mot.pl
        Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
        Autoholowanie.
        Robert Kulma

        Komentarz

        • krzychaugust
          Drive
          • 2008
          • 40

          #5
          W opisie demontażu obudowy brakuje wzmianki o jeszcze jednej śrubie.
          Pozdko.

          Komentarz

          • deviltomek
            Ambiente
            • 2010
            • 246

            #6
            Zamieszczone przez robekcool
            skoro pytasz o takie rzeczy, może jedź do warsztatu :shock:
            jakie rzeczy? to moja pierwsza stycznosc z tym silnikiem wiec nie wiem co jest potrzebne do rozrządu, bede wymieniał u znajomego na kanale i musze wiedziec jakie narzedzia zabrac ze sobą w scirocco nie trza było zadnej łapy popuszczac podobnie w astrze wiec pytałem tylko jak jest w AEE


            bardzo dziękuję za opis teraz juz wszystko wiadomo

            Komentarz

            • mroko
              Rider
              S_OCP Member
              • 2006
              • 659
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Apropo pomp Hepu to już kilka przewineło mi się przez ręce i żadnych problemów z nimi nie było. Więc uważam że inwestowanie w pompę SKF jest bezsensowne skoro i tak nie robi ich SKF tylko pakuje w swoje pudełka.
              Pozostałe części są również ok.

              Pozdrawiam
              Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

              Komentarz

              • Jeżyk
                Rider
                • 2009
                • 691

                #8
                deviltomek, zaglądnij teżTUTAJ wprawdzie do TDi ale zawsze coś.
                Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

                Komentarz

                • sas2109
                  Drive
                  • 2011
                  • 80

                  #9
                  Witam nie chce zakładac nowego tematu a akurat mam pytanie o rozrzad w 1.6 aee.
                  Spotkałem sie z roznymi opiniami wiekszosc z nich mowi ze rozrzad w tym silniku wymienia sie przy 90 tys km, ale spotkalem sie tez z opinia na innym forum ze w silnikach z przed 2000r wymiana przypada na 60 tys. Kupilem samochod w komisie z naklejka ze pasek byl wymieniany przy 88tys, po zakupie zadzwonilem nawet do poprzedniego wlasciciela zeby potwierdzic te dane i niby wszystko ok samochod ma teraz 140tys na liczniku ale wole dmuchac na zimne.

                  Komentarz

                  • Sebastian_M26
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 1823
                    • Superb II (3T4)

                    #10
                    jak kiedyś miałem AEE i pytałem się gościa, który wiele lat pracuje w ASO i pamięta te silniki z Felicji, dał radę aby pierwszy pasek zmienić przy 90tyś a potem następne co 70-80tyś. wraz z napinaczem a pompę wody co 150-180tyś.
                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                    Komentarz

                    • piotrek_os
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 8162
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      Ja niedawno wymieniałem rozrząd w 1,6 i kpl z pompa wody - tak mechanik zalecił....zeby sie nie okazalo za xx km, ze pompa coś niedomaga i robic robote jeszcze raz.......w silnikach BFQ wymiana przy 120 tys. A druga sprawa, ze jak autko kupuje to od tego zaczynam......
                      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                      Komentarz

                      • grzeniu10
                        Drive
                        • 2011
                        • 44
                        • Octavia III combi (5E5)
                        • DADA 1.5 TSI 150 KM

                        #12
                        Dziś wymieniłem rozrząd w swojej 1,6 BGU. Przebieg 164 tyś. Poprzednio serwis wymienił przy 86 tyś. pasek z napinaczem.

                        A teraz najważniejsze - przy 164 tyś. pompa wody nie miała POŁOWY SKRZYDEŁEK !!!

                        Pasek Conti, pompa Reuvile, napinacz nie spytałem, G12. Gwarancja pisemna na 60 tyś. km.
                        Ca koszt 580 PLN

                        Komentarz

                        Pracuję...